Aldrig mer... usch!!!

Tjolahopp gamla galopp!!! På något vis lyckas jag alltid vara hungrig när jag skriver inlägg... Konstigt. Kanske därför jag formulerar mig så knäppt... Men men nu till sak. Denna dag har nämligen varit händelserik! Teater i aulan vid halv 11 och det var då mkt chill att missa en trist lektion. Fint jobbat alla som var med! Och Henke, du var grym ju!!! :D

Iaf, sen var det lektion osv osv... Nu eftermiddag: Besök på SVA (Veterinärgrej) i Uppsala. Där leddes vi i smala gångar fram till ett rum där vi (djursjuk- och viltvårdare) var tvungna att ta på oss rockar och skoskydd och förbereda oss för vad som komma skall. Vi varnades innan. "Journalister och poliser har svimmat och kräkts av den syn och stank ni nu ska få uppleva" HJÄÄÄÄLP!!!!  "Ni får inte ta några bilder eftersom det skulle inte polisen gilla om det kom ut i tidningarna"

Rummet vi nu klev in i stank så olidligt att jag nästintill spydde (men jag hållde masken väl). Synen var inte det bättre heller. På bord runt omkring oss låg uppskurna rävar och grisar och alla andra djur man kan tänka sig. Jag förstod varför det luktade så!!! Vi fördes till ett rum där en man visade oss en massa frusna lodjur och uttrar eller vad det nu var... Usch.. Pojkarna från Bcjf klarade nu inte stanken längre utan täckte sina näsor med halsdukar alternativt stoppa papparstussar i näsan. Jag som ville vara tuff, klarade mig helt utan hjälpmedel :D

Nu fördes vi återigen tillbaka i rummet med alla uppskurna djur. Vi gick fram till bordet där två rävar låg. Mannen som visade oss allt tog ut något som visade sig vara en äggstock ur en av rävarna och tog ut ur den ett FOSTER. Ett rävfoster som var blott några centimenter lång och rosa. Man skymtade det som skulle komma att bli benen och nosen... Det var häftigt!!

Djuret jag skymtade inälvorna av
Djuret jag jag SETT insidan


Strax därefter var besöket slut och då drog jag direkt till Karlberg för att tjäna in lite cash!! :D Inge nöje, men en massa nytta! :D Nu har även Lenny börjat där, jippi!! Snart kmr hela Bålsta jobba där haha :D

Det var min händelserika dag! Tills nästa gång - HA det  GÖTT!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför samlar de på döda djur? :S

2009-06-04 @ 23:07:18
Postat av: shevy boy

Jag kommenterar.

2009-06-04 @ 23:16:03
Postat av: Malin

haha...



De obducerar djuren och kollar efter sjukdomar... äckligt

2009-06-04 @ 23:40:41
URL: http://malpzor.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag ville också åka till SVA, skulle varit jävligt intressant. Tror jag hade klarat lukten också har ju varit på besökt reningsverk och praoat på ålderdomshem, haha :D

2009-06-05 @ 22:47:25
URL: http://inloveanddeath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0